Isnin, 18 Mei 2009

Alahai Teluk Tempoyak......

Fenomena indah ini dirakam 2 minggu lepas (9hb Mei 09) ketika menjamu selera di Teluk Tempoyak.. Teluk tempoyak merupakan kawasan perkampungan nelayan yang terletak di sebelah selatan Pulau Pinang... Sepanjang saya menetap di Penang ni (lebih kurang 16 tahun), kalau teringin nak makan ikan bakar, inilah tempat yang akan saya kunjungi. Walaupun sudah terdapat banyak gerai ikan bakar lain dan ada di antaranya terletak berhampiran dengan kawasan kediaman saya..

Itulah yang dinamakan nostalgia mungkin or cinta pandang pertama..Kerana tempat inilah yang mula-mula saya kunjungi..dan memang banyak kenangan bersama-sama rakan seperjuangan dulu tercatat di sini. Untuk sampai ke tempat ini terpaksa melalui bukit dan selekoh yang tajam, tapi itu tak mematahkan semangat kawan-kawan yang lain, ketika itu kami hanya menaiki motorsikal. Betapa teruja masing-masing hendak menjamu selera dengan ikan bakar Teluk Tempoyak. CT salah seorang sahabat yang menjadikan tempat ini kawasan wajib untuk di lawati bila berkunjung ke Penang.
Gambar2 ini diambil ketika kunjungan CT ke penang tahun ini...
Bulan purnama di teluk tempoyak...Cantik shoot nie, guna kemera CT yang canggih tu Sony dx2000..

Sementara menunggu menu ikan bakar siap, rata kerang rebus dengan sotong goreng tepung dulu ler, as a appertiser ler konon.

Dah makan half, baru teringat nak ambik gambar ikan bakar nie...

Terpaksa ler lupakan program diet bila berkunjung ke sini..

Untuk kawan-kawanku yang lain, tempat ini tak banyak yang berubah, cuma gerai asal telah dipindahkan ke arah berdekatan jeti, 50mter dari tapak asal saja.. ini untuk menampung bilangan pengunjung yang datang.....


Nama2 sabahabatku yang pernah menjamu selera bersamaku di sini, yang masih kuingati....Aziana, Ma'ani, Na'asah, CT Lipah, Biah, CT Nurfadzera, Zaviyah (K. Long), Ros, Azalina, Zety, Roslina, Adzliza, Azie, Zihan, Asmawati, Karim, Nor Eta, K. Lin, Jayanti (K. Jay), Ariza, Nursamihah, Fazilan, CT Noraini, Noah, Izan, Jusafariah, Azila, Linot, Nora, K. Yah, Mek Ni, Sy Mimi, Ramli, n family member dari Sandakan, Johor & Sidam Kedah...kalau ada antara nama2 yang tak disebutkan, ribuan maaf kupohonkan,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan